Перейти к содержимому






ВупиГолдберг

Регистрация: 25 Jan 2023
Offline Активность: 12 Oct 2024 12:44
-----

#6175676 Претензия о порядке действия лицензионного соглашения.

Написано ВупиГолдберг 05 March 2023 - 15:02

Имеются кое-какие противоречия с Mail ru, но пока сформулировать претензию самостоятельно не получается.
Кратко ситуация в следующем: они закрыли одну из игр своего игрового сервиса, к которому изначально соглашений не прилагалось, затем в процессе расширения пользователи вынуждены были принимать лицензионные соглашения, в противном случае прекращать пользоваться игрой. В итоге сервис структурно отделился от портала, сейчас имеет свое программное обеспечение, но фактически все равно привязан к порталу. В соглашении прописано, что выход из него возможен в одностороннем порядке любой из сторон. В итоге они прекращают доступ к одной из старых игр без каких-либо оснований или объяснений пользователям, таким образом поступают в соответствии с тем, как это сформулировано в тексте. Претензий вроде бы быть не должно, но противоречия имеются. К сожалению, не получилось найти информацию о практике отстаивания каких-либо своих прав в этой области. Привожу пример, на мой взгляд, хорошо сформулированных претензий к крупному американскому порталу новостей, предоставляющего услуги электронной почты.

 

This is a reminder of the Yahoo Data Breach Settlement. If you previously filed a claim, please do not file an additional claim.

If you had a Yahoo account anytime in 2012 through 2016,
a pending class action settlement may affect you.

 

A Class Action Settlement has been proposed in litigation against Yahoo! Inc. (Called “Defendant” in this notice), relating to data breaches (malicious actors got into system and personal data was taken) occurring in 2013 through 2016, as well as to data security intrusions (malicious actors got into system but no data appears to have been taken) occurring in early 2012 (collectively, the “Data Breaches”).

  • 2012 Data Security Intrusions: From at least January through April 2012, at least two different malicious actors accessed Yahoo’s internal systems.  The available evidence, however, does not reveal that user credentials, email accounts, or the contents of emails were taken out of Yahoo’s systems.
  • 2013 Data Breach: In August 2013, malicious actors were able to gain access to Yahoo’s user database and took records for all existing Yahoo accounts—approximately three billion accounts worldwide. The records taken included the names, email addresses, telephone numbers, birth dates, passwords, and security questions and answers of Yahoo account holders. As a result, the actors may have also gained access to the contents of breached Yahoo accounts and, thus, any private information contained within users’ emails, calendars, and contacts.
  • 2014 Data Breach: In November 2014, malicious actors were able to gain access to Yahoo’s user database and take records of approximately 500 million user accounts worldwide. The records taken included the names, email addresses, telephone numbers, birth dates, passwords, and security questions and answers of Yahoo account holders, and, as a result, the actors may have also gained access to the contents of breached Yahoo accounts, and thus, any private information contained within users’ emails, calendars, and contacts.
  • 2015 and 2016 Data Breach: From 2015 to September 2016, malicious actors were able to use сооkies instead of a password to gain access into approximately 32 million Yahoo email accounts.

Plaintiffs claim that Defendant failed to adequately protect their Personal Information and that they were injured as a result. Defendant deny any wrongdoing, and no court has made any ruling in these matters.

Who’s Included? If you received a Notice about the Data Breaches, or if you had a Yahoo account at any time between January 1, 2012 and December 31, 2016, and are a resident of the United States or Israel, you are a “Settlement Class Member.”

What does the Settlement provide?  Yahoo has enhanced, or, through its sucessor in interest, Oath Holdings Inc. (“Oath”), continues to enhance security of its customers’ Personal Information stored on its databases.  Defendant will also pay for a Settlement Fund of $117,500,000. The Settlement Fund will provide: a minimum of two years of Credit Monitoring Services to protect Settlement Class Members from future harm, or Alternative Compensation instead of credit monitoring for Class Members who already have Credit Monitoring Services (subject to verification and documentation); Out-of-Pocket Costs for losses related to the Data Breaches; and reimbursement of some costs for those who paid for Yahoo premium or small business services. The Settlement Fund will also be used to pay for attorneys’ fees, costs, and expenses, and Service Awards for the Settlement Class Representatives. These are only a summary of the benefits. For complete information, dates, and details on the benefits, visit the Settlement Website www.YahooDataBreachSettlement.com

What are my options? In order to receive any benefits, you must file a claim online or by mail by July 20, 2020.  If you want to keep your right to sue the Defendant yourself, you must exclude yourself from the Settlement Class by March 6, 2020. If you exclude yourself you will not receive any credit monitoring or monetary relief from the Settlement.  If you stay in the Settlement Class, you may object to the Settlement, and/or the amount of attorneys’ fees, costs, and expenses, and/or the amount of Class Representative Service Awards by March 6, 2020.  If you do nothing, you will not receive any credit monitoring or monetary benefits but you will still be bound by the Court’s decisions. Complete information and instructions on Filing a Claim, excluding oneself from the Settlement, or Objecting are available on the Settlement Website at www.YahooDataBreachSettlement.com

The Court has scheduled a hearing in this case at 1:30 pm on April 2, 2020, in Courtroom 8 of the U.S Courthouse, 280 South 1st Street, 4th Floor, San Jose, CA 95113, to consider: whether to approve the Settlement; any objections; a request for Class Representatives’ Service Awards; and attorneys’ fees, costs, and expenses for investigating the facts, litigating the case, and negotiating the settlement.  The motion for attorney fees, costs, and expenses will be posted on on the date it is filed or as quickly thereafter as practicable. You may ask to appear at the hearing but you do not have to.

This is only a summary. For complete information and to file a claim for benefits, visit the Settlement Website,  www.YahooDataBreachSettlement.com, email info@YahooDataBreachSettlement.com or call 844-702-2788 (1-80-9344112 for residents of Israel).

Click here to go to the Documents page of the website.

Haga clic aquí para ir a la página de Documentos del sitio web.

לחץ כאן למעבר לעמוד המסמכים של האתר.

Нажмите здесь, чтобы перейти на страницу «Документы» веб-сайта.

 

 

Privacy Policy | Terms of Service | Customer Support

701 First Avenue, Sunnyvale, CA 94089
©2020 Yahoo

 
 
В данном Заявлении рассматривается возможность получения компенсации от разглашения сведений о персональных данных, в том числе различные убытки владельца аккаунта и каких-то смежных лиц. Это было отправлено достаточно давно мне на почту с адреса info@service.comms.yahoo.net, который, наверное, прямого отношения к порталу не имеет. То есть Заявление составлено по типу претензии, но суть мне понятна.
 
У меня был опыт разбирательства в полиции с интернет магазином, торгующим товарами для ремонта помещений. К сожалению, все зависло в воздухе, и думаю процесс дальше не будет развиватся.
Надеюсь в этой теме увидеть советы о том, в какие российские официальные инстанции можно эффективно обратится, чтобы получить компетентный ответ на свой вопрос.

  • -1


#6172724 Правовой статус сломаных вещей в общественном месте

Написано ВупиГолдберг 26 January 2023 - 11:15

 

помочь для правильного оформления искового заявления.

Сразу исковое? Может сначала обращение направить?

 

Хотелось бы решить проблему цивилизованно. Узнать подробности о руководстве и причине, по которой не устраняют серьезное нарушение.

Без досудебного разбирательства, конечно, не обойтись, но просто общение никакого результата не дало.

 

Считаете, определенная безопасность в помещении (пригодность) не входит в услугу?

Судя по тому, что написано в договоре с клубом и мной как посетителя - нет.

 

Сменить клуб не возникает желания?

Это потребует дополнительных расходов, тем более у них сетевой брэнд и они отказываются предоставить возможность пользоваться в другом месте, ну то есть это не предусмотрено.

 

Конечно! Они или принадлежат кому-либо, или являются бесхозяйными.

Это не ответ на мой вопрос. Мне нужно знать в какой степени я владелец этих вещей вместе с клубом во время пользования этими услугами.


  • -1


#6172643 Правовой статус сломаных вещей в общественном месте

Написано ВупиГолдберг 25 January 2023 - 15:17

Здравствуйте! Являюсь потребителем услуги фитнесс-центра. В нем имеются предметы, которые можно было бы отремонтировать, однако, они не являются технической частью для непосредственного потребления их услуг. То есть это мебель, стекла и т. п. С недавнего времени дошло до того, что в раздевалке постоянно чувствую угрозу получить травму из-за разбитого зеркала. В связи с этим вопрос. Имеют ли такие вещи какой-либо определенный статус в законе? Думаю эта информация могла бы мне помочь для правильного оформления искового заявления.


  • -1